1. november 2007

Kräsupea

Seda kooki olen ma juba mitu-mitu aastat teinud ja võib öelda, et see kuulub minu nö kuldvaramu retseptide hulka. Antud kogusest saab üsna suure kräsupea. Ise olen tavaliselt kasutanud 23 x 35 cm ahjuplaati, mis tundub olevat koogi tegemiseks üsna sobiv, kuid muidugi võib kasutada ka suuremaid või väiksemaid koogivorme. Koogi valmistamisel olen pannud enne hapukoore täidise peale panemist pruunile põhjale kirsse või ise tehtud kirsikompotti!
 
 
Hele põhi:
1,5 kl jahu
1 kl suhkrut
1 tl küpsetuspubrit
2 muna
200 ml hapukoort
 
 
Vahusta munad suhkruga. Lisa jahu (küpsetuspulbriga segatud) ning seejärel hapukoor. Vala küpsetusplaadile. (Kasutan tavaliselt 23cm x 35cm ahjuplaati). Küpseta 175 kraadi juures kuni pealt kuldpruun.  
 
Tume põhi: Samad ained mis heledal põhjal, ainult lisa 3 sl kakaod. Küpseta peale heledat põhja.  
 
Glasuur:
2 sl võid
3 sl kakaod
1-2 sl hapukoort
 
Sulata pliidil või, lisa kakao ja sega. Lõpuks lisa ka hapukoor, sega veel, kergelt pliidil kuumutades.  
 
Immutamiseks: 800 g hapukoort (heleda põhjale)
Peale heleda põhja küpsemist, lõika hele põhi umbes 1,5 cm x 1,5 cm suurusteks ruutudeks. Sega hapukoor ja koogiruudud. Lase veidi seista. Pane segu valmis küpsenud pruuni põhja peale, silu ära ja vala peale glasuur.

28 kommentaari :

  1. See on super hea kook :)

    VastaKustuta
  2. Mina teen seda kooki nii, et hapukoore asemel panen mingi osa kohupiimapastat. Kohupiim lihtsalt hirmsasti meeldib mulle. Ja vastavalt siis aasta-ajale sobitan marju sisse. Banaaniga muide saab väga hea maitse! Kohupiim ja banaan kuidagi passivad kokku!

    VastaKustuta
  3. See kook kuulub ka minu kuldvaramusse.
    Teen seda ainult veidi teisiti. Esiteks, teen põhja kondentspiimaga ja teiseks, koosneb kreem ainult hapukoorest ja suhkrust ning hapukoor "tilgub" 24tundi. Tulemus on supper!
    Proovige ja te ei kahetse.

    VastaKustuta
  4. Erinevad Kräsupea variandid on alati teretulnud:)Konsenspiimaga jääb kindlasti maitsev.
    Kui suur on suhkru kogus hapukoorega kokku segamisel? Kui hapukoorele veel suhkrut lisada, kas magus ei jää?

    VastaKustuta
  5. ei jää üldse magus. Kreem koosneb ühest kilost hapukoorest ja 2/3 klaasist suhkrust.Nagu juba ütlesin, kõige tähtsam on hapukoore 24 tunnine tilkumine,kuivamine.
    Põhja retsept on:3muna,1kl.suhkrut,0,5purki kondentspiima,200g hapukoort,1tl.soodat, 1,5kl.jahu.
    Taigen jagada kaheks ja teisele osale lisada 2spl.kakaod
    Glasuur:6spl.külma piima,3spl.kakaod, 1,5kl.suhkrut, 50g võid

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mis tilkumine täpsemini tähendab?

      Kustuta
    2. Hapukoort saab kreemjamaks ja tummisemaks, kui see panna sõelale (mina vooderdan ka marliga) n-ö nõrguma. Nii tilgub üleliigne vedelik läbi marli ja sõela kaussi ning kreemjas hapukoor jääb alles sõelale:)

      Kustuta
  6. unustasin lisada, et minu retseptis on koogi nimi PUUDEL. :)

    VastaKustuta
  7. Tead, Sinu loal kirjutan selle retsepti endale kohe üles:)

    Ja ma vaatan, et see retsept on mulle eriti meelepärane, kasutusse läheb ainult pool purki kondenspiima.... ülejäänu jaab maiustamiseks..sobib;)

    VastaKustuta
  8. Tead, Sinu loal kirjutan selle retsepti endale kohe üles:)

    Ja ma vaatan, et see retsept on mulle eriti meelepärane, kasutusse läheb ainult pool purki kondenspiima.... ülejäänu jaab maiustamiseks..sobib;)

    VastaKustuta
  9. aga palun, mis mul selle vastu saab olla. :)
    Kui nüüd veidi kekutada, siis see retsept on kunagi ka Pereköögis ilmunud.
    Meil lapsed alati rõõmsad, kui pooliku kondentspiima purgi kapist leiavad.

    VastaKustuta
  10. Oi, no siis ma võtan selle kohe lähiajal plaani...

    VastaKustuta
  11. Head küpsetamist!
    Jään ootama muljeid. :)

    VastaKustuta
  12. Tegin seda banaanijogurtiga. Väga hea tuli :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tõesti? Kas vedel ei jäänud või oli tegemist eriti paksu banaanijogurtiga? Kas miskit moosi ka vahele läks, kui jogurtiga tegid?

      Kustuta
    2. Vedel ei jäänud tõesti, väga hea pehme ja kreemine oli :) Kasutasin Tere Meloodia jogurtit. Läksin kergema vastupanu teed ja moosi ei pannud. Algul kartsin küll, et kuna banaan on ju ise väga magus, siis äkki jääb kuidagi lääge, aga ei, väga hea maitsega kukkus välja.

      Kustuta
    3. Selge pilt. Mulle meeldivad igasugused teistsugused katsetused;)

      Kustuta
  13. Kui suur on klaasitäis, kas 2 dl või 2,5 dl ?

    VastaKustuta
  14. Tegin täna anonüümse ja ragne retsepti järgi.. abs ei õnnestunud mul glasuur. Kas glasuuris pole üldse suhkrut ette nähtud. Sulatasin või, lisasin kakao- kõik oli ok.. nii, kui hapukoore lisasin oli üks mudru :(
    Seejärel vaatasin nami-namis glasuuri ja ega mul see ka ei õnnestunud- täielik koba olen vist sellest.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suhkrut võib lisada maitse järgi. Kahtlustan, et pärast hapukoore lisamist kuumutasid liialt kõrgelt kuumusel ja kaua aega. Pigem hapukoor lisada ning õrnal kuumusel kiirelt lahti segada.

      Kustuta
    2. kirjeldus vastab tõele.. kuigi pole just päris algaja võin selliste asjadega ikka veel hakkama saada. Järgmine kord targem ja jääb ehk lõpuks meelde ka :)... a muidu tuli kook väga hea :)

      Kustuta
  15. See kook on olnud mu lemmik lapsepõlvest saati. Ema retseptis on alati hapukoore-heledapõhjaruutude segul ka marmelaaditükid sees - imehea!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Minu lapsepõlvelemmik on see ka. Kusjuures, marmelaadiga ei olegi kunagi seda kooki teinud, aga see on väärt mõte!

      Kustuta
    2. Mul küsimus, et kaua kook seisma peaks? Olen paar korda elus kräsupead teinud, aga ühel korral tegon eelmine päev valmis ja koor oli liialt sisse imbunud ja glasuuril peal hallikas kiht (hangunud või). Mis oleks parim aeg?

      Kustuta
    3. Mina lasen ikka ööpäeva seista. Kui liialt koor imbus, siis lihtsalt peaks hapukoore kogust suurendama. Glasuuri hangumise põhjuseks on see, et see sisaldas ehk liialt palju võid. Seda võib vähendada või siis lisada glasuur alles vahetult enne serveerimist:)

      Kustuta
  16. Kas tumedat põhja küpsetatakse ümmarguses vormis? Kui jah, siis kui suures :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kräsupead võib teha nii kandilises kui ka ümmarguses vormis. Vastavalt valikule tuleb küpsetada siis nii kate kui ka põhi järgemööda samas vormis. Ümmarguses vormis valmistamiseks võib kasutada 26 cm läbimõõduga.

      Kustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails