21. jaanuar 2009

Suupiste pulgakesed

/Prindi retsept/

Hiljuti sai käidud Pärnus Si-Si restoranis lõunat söömas, kus just selliseid saiakesi pakuti pearoa kõrvale. Sellest ajast peale olen ma kodus neid pikki peenikesi saiakesi teinud nii palju, et taigna valmistamine käib juba automaatselt ilma kaasa mõtlemiseta. Mu mees võib neid lausa terve pannitäie ühe korraga ära süüa. Samas, kes ei armastaks äsja ahjust välja tulnud sooja ja pehmet saia.


ca 24 tükki

25 g pärmi
3-4 tl suhkrut
4 dl käesooja vett
2 tl soola
jahu (niipalju, et taigen käte küljest lahti tuleb)
2 sl õli

Pudenda pärm kruusi ja sega see kergelt 3-4 tl suhkruga. Umbes 5 minuti pärast on pärm vedeldunud. Seejärel lisa vedeldunud pärm käesoojale veele, lisa ka sool, sega. Siis vala hulka jahu ja sõtku taigent korralikult. Kõige lõpuks lisa taignale õli ning sõtku veel korraks läbi. Valmis taignale puista peale kergelt jahu, kata rätikuga ning jäta taigen kerkima umbes pooleks tunniks.

Kerkinud taignast vooli pikad peenikesed pulgad ning aseta need küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Küpseta saiakesi 175 kraadises ahjus ca 15 minutit või seni kuni muutuvad ilusti kuldpruuniks. Ahjust välja võttes piserda saiad kergelt üle vähese veega ning jäta hetkeks jahtuma.

14 kommentaari :

  1. Tere! Loen alati huviga Teie postitusi ja olen üht-teist ka järgi teha proovinud:) Kas nimetatud suupiste saiade juures oleks parem kasutada kuiv- või presspärmi?

    VastaKustuta
  2. OIVALISED!!!! Mul ei ole lihtsalt sõnu. Esimest korda tulid ka minul nii maitsvad saiakesed! Tegin nii pulgakesi kui ka pallikesi(viimased jäävad pehmemad) ja õlina panin ka oliiviõli, sest muud mul kodus polnud,sellegi poolest tulid ülihead!
    Suur aitäh retsepti eest!

    VastaKustuta
  3. Raine ja Manuel - alati on hea kuulda tagasisidet retseptidest ja eriti hea meel on veel siis kui need ka teistele maitsevad!

    Anonüümne - antud saiakeste juures kasutasin presspärmi. Üldiselt kasutan alati presspärmi, kuivapärmiga pole millegipärast ammu tutvust teinud.

    VastaKustuta
  4. Proovisin selle taignaga kaneelikukleid teha. Oi, kui head said! Aitäh suurepärase retsepti eest! :)

    VastaKustuta
  5. mmm...kaneelikuklid, pole paha mõte! kuid kas liiga soolased ei jäänud?

    VastaKustuta
  6. Kuna olen önnetu pärmi taigna tegija ,tänaksin Teid ette ,kui saaks täpsema jahu koguse.Minu puhul ma panen teist liiga palju vöi liiga vähe.

    VastaKustuta
  7. Ma pakun, et kuskil 9-10 dl peaks jahu panema. Laupäeval hakkan neid samu suupistepulgakesi tegema, siis saan täpselt ära mõõta ja teada anda!

    VastaKustuta
  8. Nii, eile siis tegin neid suupistepugakesi ja mõõtsin täpse jahukoguse ära. Jahu läks 9 dl.

    VastaKustuta
  9. Sõrmesaiad. Meil nimetatakse neid sõrmesaiadeks. Täna küpsetasin neid jälle.Ja vahel viitsin mängidea nenedaga rohkem. Olen ise kaks retsepti kokku pannud.Kõik käib nii nagu Ragnel, kuid taignasse lisan ürte või siis pressitud küüslauku. Lasen u.10 min ahjus küpseda , siis keeran ümber peekoniviilu ja taas ahju. Vast veel5-10 min. Vaatan umbes, kui on helepruunid. Ja nii sööme neid mingi suvalise kastmega. Minu teises retseptikogus on ka neile ettenähtud sinihallitusjuustu kaste. 200g hapukoort
    70-100g sinihallitusjuustu
    väike punt murulauku
    tsipa suhkrut ja soola ja jahvatatud musta pipart. Lõpuks veel 2 cm sinepit :)Kuid ka siit leiab kastme, kuhu sobib neid pulgakesi sisse pista ja lihtsalt iseseisvana näksida.
    Lissu

    VastaKustuta
  10. oioi- see peekoni idee on väga hea mõte, võtan kindlasti plaani selle proovimise! äkki veel panna viil juustu enne peekoniviilu? mmmmm...

    VastaKustuta
  11. sain teie blogi aadressi ühel kursaõelt ning olen talle selle eest väga tänulik...
    olen (ja ka kõik kes neid maitsnud on) ahvivaimustuses suupistesaiakestest... suur tänu viitsimise eest panna kirja omi ideid ja uusi avastusi... olen ka natuke kokkamishull ning nende saiade üle on mu lastel eriti hea meel :)

    VastaKustuta
  12. Selline positiivne vastukaja annab kohe kindlasti innustust jätkuvalt retsepte katsetada ning nendest blogida. aitäh:)

    VastaKustuta
  13. Tere Ragne!

    Ka mina sinu blogi igapäevane lugeja.
    Proovisin ka neid palju kiidetud suupiste pulkakesi, osad katsin pealt tavalise ja osad parmesaani juustuga.Need said tõesti väga väga maitsvad. Ainuke, mis minu jaoks probleemiks sai, oli saada nad sellise kujuga nagu sinul pildil. Äkki reedad mõne nipi, kuidas neid kõige lihtsam pulgakesteks voolida. Minul tulid need kõik suhteliselt eri kujuga ja pigem pätsikesd kui pulgakesed:) Voolis mis ma voolis....kerkisid ka muidugi, mis mühiseb:)
    Jõudu sulle ja jään põnevusega ootama retsepte kanast:)

    VastaKustuta
  14. Mina soovitan voolida jahuste käte abil. Teise variandina olen kasutanud ka sellist nippi - määrin käed kergelt õliga kokku ja siis voolin peened pulgakesed - nii ei jää tainas käte külge ja kergem voolida:)

    PS... erinevaid linnuliha retepte on lisandumas;)

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails