3. veebruar 2010

Kodutehtud jäätis šokolaadiküpsiste ja Vana Tallinna kreemlikööri täidisega

/Prindi retsept/

Minult on üllatuslikult juba päritud, kas jätan seoses uue Rannamõisa blogi-projektiga oma siinse kokkama-blogi soiku? Mis-mis?.....mitte mingil juhul, minu köögist jagub ja valmib maitseid mõlemale blogile. Selle tõestuseks küpsetasin ma tohutu head kaerahelbe-riisikooki, mille täpsed ained ja kogused olin ma koogi tegemise käigus kahjuks unustanud osaliselt üles kirjutada. Nädalavahetuseks valmib aga uus riisikook, nii et nädala lõpus või järgmise alguses on oodata retsepti. Praegu aga üks mu lemmik-kodutehtud jäätise retsept...lihtsalt jumalik, kuidas Vana Tallinna kreemliköör koos küpsistega sellesse jäätisesse sobib. Väljas on küll külm, aga ühe jumaliku jäätise järele on ikka vast isu!


6 dl rõõska koort (35%)
1 purk kondenspiima

180 g šokolaadimaitselisi küpsiseid (näiteks Selga)
6 cl Vana Tallinna kreemlikööri

Vahusta vahukoor, kuni moodustuvad pehmed tipud. Lisa kondenspiim ja vahusta veel veidi, kuniks kõik ilusti seguneb. Tükelda noaga küpsised väiksemateks tükkideks. Lisa küpsisepurule kreemliköör ja sega korralikult läbi. Seejärel sega küpsisesegu vahukoore-kondenspiima massile. Kalla segu sügavkülma minevasse anumasse ning pane sügavkülmikusse 5-6 tunniks.

19 kommentaari :

  1. See jäätis tundub küll äärmiselt isuäratav, isegi mulle, kes ma Vana Tallinnat muidu ei armasta. Sobiks vist suurepäraselt ühe kergema õhtusöögi lõpetamiseks!?

    VastaKustuta
  2. Su mõtted liiguvad väga õiges suunas:)

    VastaKustuta
  3. Kas purju ei jää sellest jäätisest? :-))
    Kindlasti maitsev.

    VastaKustuta
  4. Minagi tegin täna jäätist :D Esimene laar ja tegin vaarikate ja mustsõstardega ning teise kookosega. Kiusatus oli panna Bailyse likööri, aga mõtlesin, et seekord veel mitte :)
    Kuid sina oled tubli. Jõuad palju ja mind see rõõmustab. Ootan alati uusi ideid ja retsepte.

    VastaKustuta
  5. Mardikas - kui jäätise tegemisel paar klaasi jäätisesse minevat Vana Tallinnat limpsata,,,,siis võib täitsa jääda:)

    Vifka - Mul veel paar unetundi üle, nii, et miskit saaks veel teha:)mul juba homme uus jäätisetegemine plaanis - kõik ained juba ostetud - seekord teen röstitud mandliga ja siis veel teise šokolaadipuiste ja kaeraküpsisega-reede ühtu tõotab tulla maitsev:)

    Vifka, kas sa juba seal kohvikus käisid, millest rääkisime? Kuidas meeldis?

    VastaKustuta
  6. Ragne, ei ole veel jõudnud. Aga mõtlen selle koha peale vist pea iga päev... Kas kilupirukaid juba pakutakse? :)

    Ma nagunii pidin üks päev sulle kirjutama oma järjekordsest leivateost :) Ehk ma mõnipäev jõuan.

    VastaKustuta
  7. Kilupirukaid ei pakuta veel...olin nii pettunud:(
    Aga kui Sul kaaslast on kohvitamiseks vaja, siis võta ühendust:)

    PS, Leivajutte kuulan ma alati huviga...

    VastaKustuta
  8. Ma proovisin ka mõned päevad tagasi ära sinu jäätise retsepti. Aitäh sulle!
    Ise soovitan proovida mee ja kreeka pähkli tükkidega- see meie pere lemmik.
    Panin retsepti ka oma blogisse viitega sinu blogile :)

    VastaKustuta
  9. Tore:) Kreekapähkli ja mee kooslust pole proovinud, küll aga on kreekapähkli ja vahtrasiirupikooslus uskumatult maitsev!

    VastaKustuta
  10. Jäätis tehtud! Mõõõõ-nuuus! kaneelikang

    VastaKustuta
  11. Korraks küsin, et kas ma olen õigesti aru saanud, et sa teed oma jäätised ilma jäätisemasinata?

    VastaKustuta
  12. just, selle retsepti järgi tehes (kondenspiim+vahukoor) on jäätisemasin täiesti üleliigne. Jäätis tuleb ilma masina ja vahepealse segamiseta kreemjas ja ilma jääkristallideta!

    VastaKustuta
  13. Nii, tegingi siis ilma masinata ja oi kurja!!! See isetehtud jäätis on küll ohtlik avastus praegu. Kunagi oli mu lemmikjäätis Egoisti sokolaadiküpsisetükkidega jäätis. Seda loomulikult ei toodeta enam. Ja nüüd... Palun väga! Olemas! Loomulikult käisin ma teda seal "segamas" ca veerand tunni takka... Kui nüüd selle kondenspiimateo ka käppa saaks paremini. Proovin uuesti, ehk ei tule vedel enam. Ole sa tänatud. Tuju parem ja kere ümaram kohe!
    Mammi maalt.

    VastaKustuta
  14. Tore, et sain abiks olla:) Ps! järgmine kord ära niipalju vaeva näe ning jäta vahepealne segamine ära - tulemus on sama hea!

    VastaKustuta
  15. See retsept annab taevaliku tulemuse:)
    Tean, et küsimus tundub kummaline - kaua selline jäätis sügavkülmas seista võib, et oma maitseomadusi ei kaotaks?
    Kuigi jah, ilmselt sellist muret paljudel ei teki:)

    VastaKustuta
  16. Minu arvates on nii, et mida värskem jäätis seda paremini ta maitseb. Seistes jäätis küll vanaks ei lähe, kuid külmub seistes aina tugevamaks ka. Kõige pikemalt on mul jäätis sügavkülmas püsinud ca nädal, hoidsin siis veidi toatemperatuuril, et see pehmemaks muutus. Maitse oli hea, aga mulle maitseb värske jäätis ülekõige. Ei teagi kas see mingi kiiks mul:)

    VastaKustuta
  17. Ka minu poolt suur suut aitähh baasretsepti eest! Ega sa pole proovinud teha jäätist tavalise Vana Tallinnaga, see vedelam ja kangem variant. Ei tea, kas sellega jäävad jääkristallid sisse või ei... Ega vist muud moodi teada ei saagi, kui ise proovida. :)

    VastaKustuta
  18. Vaatasin just Su blogist jäätiselist postitust:) Vana Tallinnaga kindlasti ei teki jääkristalle - alkohol kange kraam....

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails